AKU

"Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Ya, itu yang aku mahu. Masih lagi, itu aku" [quoted]

Thursday, March 1, 2012

Aduhai

Bila kita kata nak masuk gear 2, 3 4 mahupun 5, sepatutnya kerete akan jadi semakin laju meluncur ke hadapan, bukan? Bukan semakin lambat, mengundur mahupun membelok ke kiri atau kanan dan mengambil lencongan sisi di lingkungan tajam atau pembahu jalan dan pusing ke belakang, bukan?


...krik...krik..... krik.



Tapi jangan lupa, cik pemandu. Boleh jadi ada batu besar, lori tangki pemutar simen, pokok tumbang atau ultraman dyna sedang bertarung dengan raksasa di hadapan!


..............krik........


Atau juga kereta anda terhabis minyak hitam dan minyak pelincir. Atau minyak petrol, diesel atau gas asli anda tu telah bercampur dengan air. Atau lebih mengerikan lagi kalau sebenarnya banyak sangat bendasing-bendasing lain. Atau kereta anda tu telah sampai ke kelajuan yang maksimum atau ia telah terlalu tua dan tepok untuk menambahkan kelajuannya.


krik?


Tapi, jangan asek salahkan kereta dan jalan raya. Boleh jadi juga andalah[ eh. anda? anda ke? kita. kita.] yang belum lulus kelas memandu dan masih lagi di takuk P dan asek gagal je untuk beralih ke gear yang lebih tinggi. Mungkin juga kita selalu sangat memandu kereta automatik yang tidak memerlukan mujahadah sedikitpun untuk menukar gear. Atau kita memang selesa dengan kelajuan yang sedia ada. Mulut je kata nak pecut, hati kata, aku dah OK.


[....]


Atau pun, siyes nh adalah kemungkinan terakhir. Kereta itu telah ada kat jalan mati. 
[ x dapek nak menolong eh]

...


Jap. Jap. Apa mesej ko nh??


So, 
Cepat! Turun kereta! dan PECUT!! 


***

[................ ==' ]



1 comment:

  1. hahahaha menarik sgt perumpamaan ko bwt! suke2! :p

    ReplyDelete