AKU

"Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Ya, itu yang aku mahu. Masih lagi, itu aku" [quoted]

Saturday, May 26, 2012

Mungkin Dah Terlalu Lama...

Salam


Seorang sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w: “Siapakah yang menjadi sahabat yang paling baik bagi kami?” Jawab Rasulullah s.a.w: “Seorang yang apabila kamu memandangnya, kamu teringat akan Allah, apabila kamu dengari cakapnya, bertambah pengetahuan kamu tentang Islam, apabila kamu melihat kelakuannya kamu teringat kehidupan akhirat.”



Belum mampu untuk menjadi sahabat sebaik gambaran Rasulullah...JOM! Berusaha..

Friday, May 11, 2012

=='

Jangan Emo. Jangan Ego. Itu tidak menawan untuk hati. Hmm

Saturday, May 5, 2012

Freedom?

Bismillah.

Fuh. (^______________^)
Alhamdulillah. Yeay!!!!!!!!  Dah habis periksa. Ok. Tak nak terlalu gembira sebab baru beberapa hari lepas saya begitu stress dan rasa nak bunuh diri (ini lebih-lebih) dan rasa hidup sangat tak menarik disebabkan peperiksaan. Dan sekarang, selepas baru beberapa jam kertas terakhir berakhir, saya dah melompat-lompat dan gembira macam tak-hengat-dunia? Oh. Itu kelihatan terlalu ironi. 

Ok. Sila jangan rasa saya terlalu keras, ganas dan alim dan super-beriman. Silakanlah bergembira dengan apa cara pun, selagi berniatkan kerana Allah dan tak melanggar syari'at. Cuma saya takut menjadi orang-orang yang tergolong dalam ayat 10:12.

Seronok.
Minggu ni alhamdulillah banyak sangat tarbiyah yang Allah ajar. Bukan disebabkan peperiksaan. Banyak lagi. Tarbiyah dan perasaan yang takkan lupa. Tak nak cerita apa dia tapi cuma nak kongsi apa yang saya dapat daripadanya. [Kecewa tak? Hoho]

#Pengajaran Nombor 1

    "Plan Your Work & Work Your Plan"

Ini sangat cliche. Ya saya tahu. Dah lama tahu. Tapi tak pernah belajar memahami dan mengamalkan. Tapi ia sangat penting. Merancang. Dan buat apa yang dirancang. Haha. Tak reti la nak hurai! Cari contoh sendiri eh.

#Pengajaran Nombor 2

   "Allah mungkin tak beri apa yang kita mahu. Tapi Dia beri apa yang kita perlu."

Kita memang boleh merancang. Dan mungkin boleh buat apa yang kita rancang. Tapi, akhirnya Allah juga yang akan menentukan kejayaan rancangan kita tu. Bila kita cakap, Allah tu Maha Berkuasa, Allah Maha Besar, Allah Maha Agung, ya. Sebenarnya Allah benar-benar dengan sebenar-sebenarnya mempunyai segala ke-maha-an itu. Dia mampu! Bila kita kata, "Have Faith" maka berimanlah! Kerana Allah tu mampu! Dia mampu menurunkan hujan kepada tanah yang gersang dan kontang. Dan Dia pernah menukarkan daripada tanah yang gersang dan hitam kepada manusia pun. Jadi, apa yang menghalang Allah daripada buat keajaiban-keajaiban yang lain?

#Pengajaran Nombor 3

   'Dunia Bukan Syurga. Tapi Dunia Punya Syurganya Tersendiri'

Sampai sekarang, masih lagi gagal untuk meninggalkan keindahan dunia yang sementara nh. Huh. Ya. Masih mencari dan mendalami kemanisan dan ke-fanatik-an terhadap akhirat. Kadang-kadang rasa, tapi banyak kali lupa. Sekarang berazam untuk betul-betul mencari rasa cinta kepada Syurga. Dan nak menjadikan tugas 'abid (hamba) ini sebagai lapangan untuk merasai "syurga dunia".

Eh. Pernah tak rasa perasaan menjadi hamba, menjadi dekat dengan Allah, mengingati nikmat-nikmat Allah, memohon dan mengadu masalah dan kesedihan hati kepada Allah, semua tu, membuatkan kita tenang dan tersenyum sepanjang hari? Pernah tak menangis di tikar sejadah, berdoa dengan penuh harapan dan meluahkan segala rasa yang terpendam dan menyesak dalam dada dan benar-benar redha dengan Allah, dan semua tu melegakan jiwa kita dan menjadikan kita tenang, setenang-tenangnya? Pernah, kan? Sila senyum sekarang dan jom! Semai rasa itu dalam-dalam. Biar ia subur. Dan bila ia layu, kita kenang lagi saat manis itu dan menjadi segar kembali.

(^______________________^) Tak tahu nak cakap pe dah. 
I am good at "feeling" things but very bad in writing them. =________='
Ok. Jazakillah.  

Living Like a Fairytale?

5 more hours to go! [tapi sempat menulis? ini terlalu ironi. ==' ]
Please!!!!!!! One sentence only!

'Dunia Bukan Syurga,
 Tapi Dunia Punya Syurganya Tersendiri'

Get me? Later. Later. K, doakan saya!

Assalamualaikum. <3

Wednesday, May 2, 2012

Rindu sangat nak menulis. T.T. Sabar. 3 hari lagi! Sekarang perasaan sangat bercampur baur. Nak cepat-cepat habis exam dan pergi jauh-jauh! Erk. Sekarang pun dah agak jauh sebenarnya. Huhu. Ok, study! Hingga tiada lagi hujah! 

Bye2 
Salam ^^