AKU

"Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. Mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Aku. mahunya menjadi yang paling baik di kalangan yang terbaik. Ya, itu yang aku mahu. Masih lagi, itu aku" [quoted]

Tuesday, July 21, 2015

One. Two. Three. *wink

Sesungguhnya jiwa manusia selalu cenderung kepada kesenangan dan kemudahan, dan benci kepada hal yang tak disukai dan yang berat-berat. Oleh kerana itu bawalah jiwamu kepada hal yang bermanfaat sekalipun berat, sebatas kemampuanmu. Dan jinakkanlah dirimu serta bujuklah ia terhadap hal-hal yang tidak disuaki tetapi baik, agar jiwamu terbiasa dengan perkara-perkara yang besar dan bersemangat untuk meraih hal-hal yang tinggi.sehingga muncul rasa antipati terhadap hal-hal yang rendah dan enggan terhadap hal-hal yang kecil. 
Ajarilah jiwamu untuk terbang tinggi, niscaya ia tidak akan suka dengan kerendahan.
Kenalkanlah kepadanya kemuliaan,niscaya ia akan membenci kehinaan.
Rasakanlah kepadanya kesenangan ruhani yang besar, niscaya ia akan meremehkan kesenangan jasmani yang kecil.
-Pelembut hati-
Kerendahan. Kehinaan. Kenapa ia selalu menang di atas ketinggian dan kemuliaan? Hmmmph. Pujuklah hati. Agar ia lunak kepada benda-benda baik meski yang tak disukainya.

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20.
When i start counting, that's mean i need solution. huhu. rindunya nak conteng-conteng. Announcing, re-opening of MIL. Haha. Anisah, please lah.

*smile. salam

No comments:

Post a Comment